לוין תקף את היועמ"שית: "מציאות מקוממת"

אליהו גרין 1 Comment on לוין תקף את היועמ"שית: "מציאות מקוממת"

שר המשפטים לוין במענה לשאילתה במליאת הכנסת: "יש דברים שכנראה בעיני היועצת המשפטית חשובים, קרי לסכל את הרפורמה המשפטית, ויש דברים שאינם חשובים קרי להבטיח את הסדר הציבורי או להבטיח ולשמור על ביטחונם של נבחרי ציבור מצד מסוים של המפה הפוליטית"

צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים יריב לוין השיב במליאת הכנסת לשאילתה שהגיש ח"כ אביחי בוארון, ששאל: "האם הפרקליטות מונעת ממשטרת ישראל לבצע חקירות בגין האלימות של מתנגדי הרפורמה".

האלימות בהפגנות הרפורמה: אלה החקירות שנפתחו

השר לוין השיב ואמר: "המציאות הזאת של אכיפה בררנית ואין דרך אחרת לקרוא לדברים היא מציאות מקוממת. הייתי אומר שזה בסדר גמור אם המדיניות היא שמותר לחסום כבישים ואין שום בעיה הכל טוב, רק שלצערי זו מדיניות חדשה שנולדה לכבוד הפגנות מצד מסוים, כי כשהיו הפגנות מצד אחר באירוע הרבה יותר קשה וכואב של גירוש כעשרת אלפים יהודים מבתיהם ומסירת חלקי מולדת, הנתונים היו ששת אלפים עצורים ולמעלה מ-600 כתבי אישום, מספרים עצומים.

"אני לא זוכר אף מילה שנאמרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה בעניין הזה מאז החלו הפרות הסדר האלה בהיקפים עצומים כאלה, מאז שהחלה ההתנכלות והחלו האיומים על אישי ציבור. הייתי אומר שאולי גם זו מדיניות חדשה של הייעוץ המשפטי לממשלה, שתיקה ואי התערבות ואי אמירת דבר, אלמלא לאחר שהצגתי את הרפורמה המשפטית היועצת מיהרה לנסוע עד חיפה כדי להשתתף שם בכנס ולתקוף במילים קשות את ההצעה שהצעתי.

לוין המשיך ותקף: "יש דברים שכנראה בעיניה חשובים, קרי לסכל את הרפורמה המשפטית, ויש דברים שאינם חשובים קרי להבטיח את הסדר הציבורי או להבטיח ולשמור על ביטחונם של נבחרי ציבור מצד מסוים של המפה הפוליטית. המצב הזה של אכיפה בררנית אי אפשר לקבל אותו, הוא בלתי מתקבל על הדעת, הוא לא יכול להתקיים במדינה דמוקרטית, הוא מהווה ניצול ושימוש לרעה ובאופן לא שוויוני בכוח העצום שנתון בידי מערכות אכיפת החוק".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    למה אתה לא זורק אותה לכל הרוחות
    זאת יועצת של גדעון סער ובני גנץ
    תעיפו אותה כבר הגיע הזמן